پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی

نوشته شده توسط احسان وارسته

پرینت سه بعدی که به تولید افزودنی – به این خاطر که برعکس برش دهنده ها یا تراش دهنده ها این دستگاه ها ذرات متریال را کنار هم می چینند – به پروسه های مختلفی که برای تولید یک شیء سه بعدی انجام میشود اشاره میکند. در پرینت سه بعدی لایه های پی در پی متریال با کمک کنترل کامپیوتر روی هم چیده میشوند تا یک شیء را بسازند. این اشیا میتوانند هر شکل و فرمی داشته باشند و همه آنها یا از یک مدل سه بعدی ساخته میشوند یا اینکه از اطلاعاتی که نتیجه نهایی آن یک فرم سه بعدی است برای ساخت استفاده میشود. پرینتر سه بعدی نوعی از ربات صنعتی است.

برخی اعتقاد دارند که پرینت سه بعدی نوید شروع انقلاب سوم صنعتی را میدهد، موفقیت خط تولیدی که در اواخر قرن 19م شروع شد. با استفاده از قدرت اینترنت، این امکان فراهم میشود که دستور ساخت هر نوع کالایی را ارسال کنیم تا به کمک پرینتر سه بعدی در هر جای دنیا بتوانیم دوباره کالا را بازسازی کنیم. این بازسازی به کمک جوهرهای مخصوصی انجام میشود که با ترکیب آنها مواد تازه با مشخصات مختلف ساخته می شوند.

پرینت سه بعدی در معنای اصلی و ابتدایی خود به پروسه ی ته نشین کردن متریال روی لایه ای از پودر اشاره میکند که توسط هد های پرینتر جوهر افشان اتفاق می افتد. این اواخر، معنی آن گسترش پیدا کرده و شامل تکنیک های بسیار بیشتری مانند پروسه های تزریق و ذوب نیز شده است. استاندارد های فنی عموما از تولید افزودنی – additive manufacturing ( AM ) – استفاده می کنند که معنای کلی تری دارد.

درباره نویسنده

احسان وارسته

یه علاقمند به حوزه علم و فناوری که دوست داره با به اشتراک گذاشتن دانشش قدم کوچکی برای کمک به جامعه فنی برداره :)
حمایت مالی

یک نظر

  • اطلاعات خوبی قرار دادید اما بسیااااااار مختصر هستن.مفصل ترش کنید لطفا

نظر بگذارید