مباحث پیرامون CNC

بهینه سازی CNC

نوشته شده توسط احسان وارسته

یکی از مهمترین و بلا شک اصلی ترین مسائل امروز صنعت در تمامی حوزه ها امر بهینه سازی است. بهینه سازی نه تنها هزینه ها را کاهش میدهد، بلکه سرعت و کیفیت محصولات را بالا برده و در نتیجه سود بیشتری را به همراه خواهد داشت. ماشین های CNC هم که جزو ماشین های همیشه در حالت آماده باش قرار دارند و بطور مداوم برای تولید خدمت گرفته میشوند; لذا بهینه سازی آنها یکی از مهمترین دغدغه های تولید کنندگان دستگاه های CNC و مصرف کنندگان آنها است ( و اگر نیست باید باشد! ).

istock_000017065834xsmall

هر آنچه در پروسه ی ماشین کاری/تراشکاری CNC استفاده میشود قابل بهینه سازی است. بعنوان مثال تعویض ریلهای فرسوده با نو ( اصطکاک کمتر )، استفاده از بال اسکروهای متناسب با نوع کارها – بعنوان مثال در کارهای ظریف از بال اسکروهای جمع با دور بالا استفاده شود – استفاده درست از اسپیندل و انتخاب درست اسپیندل/فرز برای کار، تمیزکاری و روغن کاری مرتب دستگاه، توجه ویژه به سیستم خنک کننده دستگاه – که خود یکی از عوامل مهم در طول عمر دستگاه است – و موارد دیگری که بسته به حجم و پیچیدگی دستگاه شما افزوده می شوند.

بحث بالا به انزمام موارد ذکر شده همگی برای بهینه سازی سخت افزار دستگاه شما ارائه شدند که با رعایت آنها مصرف برق و استهلاک دستگاه CNC شما را به حداقل میرسانند. در رابطه با مقوله بهینه سازی، بهینه سازی G-Code هم مطرح میشود که برای افزایش سرعت و کیفیت تولید مورد بحث قرار میگیرد.

درباره نویسنده

احسان وارسته

یه علاقمند به حوزه علم و فناوری که دوست داره با به اشتراک گذاشتن دانشش قدم کوچکی برای کمک به جامعه فنی برداره :)
حمایت مالی

نظر بگذارید